dinsdag 24 februari 2009

Denken aan verandering

Na nu toch al 1 maand in regio Margeret River te vertoeven denk ik er aan om binnen de 2 weken een andere horizon op te zoeken. Eind deze week komen Jelle en Jan toe in Perth, misschien legt dat wat mogelijkheden open. In ieder geval overweeg ik sterk om ergens midden maart naar Adilaide te rijden langs de zuidkust en zo naar Alice springs, naar het hart van Australie.
Dit heeft verschillende redenen. De economische crisis is hier alomtegenwoordig en een fulltime job vinden is nu erg moeilijk. In Alice Springs liggen de zaken net iets anders aangezien dat dorpje in het midden van de woestijn ligt. Via verschillende bronnen geloof ik nu daar sneller werk te vinden buiten de slechte druivenoogst van dit jaar hier in Margeret River.
Aboriginals cultuur is een andere reden om daarheen te gaan. Het zal een enorme cultuurshock zijn en erg interessant voor mij met het oog op research.
Ik mag zeker niet klagen want ik verdien geld nu. 2 dagen per week (donderdag en vrijdag) op de bouwwerf van Darren, de papa van het gastvrije gezin + de weinige uren druivenpluk. Geen hopen geld, maar optimistisch als we zijn, is 350 dollar per week beter dan niks. ( - taxen)
Ik denk hier erg luidop. De kans bestaan dat het volgende bericht helemaal over een andere boeg gegooid is.
Een luxe noem ik dat...

Damoe

Geen opmerkingen:

Over mij

Mijn foto
Gent, Oost-Vlaanderen, Belgium
Mij voorstellen zou een beetje loos zijn. Deze blog dient als handig hulpmiddel om de ervaringen en het verloop te kunnen volgen voor degenen die dat wensen. Dat doe je best door je hier onder in te schrijven als volger.

Volgers